Rail3-railonline.ir

ریل آنلاین | راه اندازی قطار مسافری اینچه برون- گرگان- ساری، جابجایی بیش از ۹۰۰ هزار مسافر از ابتدای سال جاری در راه آهن زاگرس، اعلام افتتاح مسیر ریلی خواف – هرات در آینده نزدیک و برگزاری نهمین کنگره جهانی راه‌آهن سریع السیر UIC در ژاپن برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

راه‌آهن قزوین – رشت نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی گیلان راه آهن- قزوین رشت۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازدارد. شعبانعلی خاوری گفت: در سال جاری ۲۸۰ میلیارد تومان بر ای ادامه ساخت راه آهن قزوین به رشت اختصاص داده شد که تاکنون ۸۵ درصد از این میزان تامین شده است و درسال آینده نیز به دلیل اهمیت طرح و تسریع در کار ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد.

افتتاح مسیر ریلی خواف – هرات
قائم مقام مدیر عامل شرکت راه‌آهن از افتتاح مسیر ریلی خواف – هرات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مسیر ریلی به لحاظ انتقال تولیدات معادن افغانستان به خلیج فارس اهمیت دارد. احمد خدایی درباره اتصال خطوط ریلی به کشورهای همسایه گفت: هم اکنون خطوط ریلی ایران جز عراق و افغانستان به سایر کشورهای همسایه متصل است و البته احداث مسیر ریلی خواف-هرات پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که به زودی افتتاح می‌شود.

جابجایی بیش از ۹۰۰ هزار مسافر از ابتدای سال جاری
مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی حدود ۹۰۰ هزار مسافر از آغاز سال جاری تا کنون، از طریق این اداره کل خبر داد.

سیدرضا سادات افزوند: روزانه ۹ رام قطار مسافری به مقاصد تهران، مشهد و بالعکس و همچنین ۹ قطار محلی از اندیمشک به مقاصد، اهواز، دورود و شوشتر و بالعکس، جمعا ۱۸ رام قطار وظیفه جابجایی مسافرین را از طریق این اداره کل برعهده دارند.

تا پایان امسال ۵۰ واگن مسافری به بهره برداری می رسد
سیدمحمد راشدی معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه براساس برنامه‌های راه آهن امسال سعی داریم میزان ناوگان‌های مسافری خود را افزایش دهیم، گفت: مهمترین برنامه‌های امسال راه‌آهن افزایش کیفیت خدمات و همچنین کاهش سن ناوگان ریلی است.

سیدمحمد راشدی در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل ۴ تا ۵ رام توسط شرکت‌های واگن سازی داخلی تولید شود که در مجموع بین ۴۰ تا ۵۰ واگن تا پایان سال آماده بهره برداری می‌شود.

رجا در نمایشگاه تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار شرکت کرد
شرکت حمل و نقل ریلی رجا با حضور در نخستین نمایشگاه تأمین اجتماعی، سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار به معرفی خدمات، عملکرد، توانمندی‌ها و دستاوردهای خود پرداخت.

در این نمایشگاه شرکت حمل و نقل ریلی رجا به همراه شرکت‌ گروه هتل‌های هما، رفاه گستر تأمین اجتماعی، ایرانگردی و جهانگردی، دهکده ساحلی بندر انزلی، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران و آژانس بین‌المللی خدمات مسافری و جهانگردی تأمین به عنوان زیرمجموعه‌های هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی (هگتا) حضور داشتند.

قطار مسافری اینچه برون- گرگان- ساری راه اندازی شد
در هفته گذشته قطار مسافری اینچه برون- گرگان – ساری با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد و کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نمایندگان مجلس و جمعی از مقامات محلی راه اندازی شد.

سهم ۱۰۹ درصدی ترانزیت ریلی کشور طی سال جاری
رییس کمیته ترانزیت ریلی راه آهن جمهوری اسلامی از رشد ۱۰۹ درصدی تزانریت کالا طی چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشترین ترانزیت ریلی کالا از مسیر راه آهن سرخس – بندرعباس و بالعکس بوده است. آنه محمد غراوی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه در مجموع ۴۵۲ هزار تن کالا توسط خطوط ریلی کشور به کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس جابجا شده است.

رشد ۶۸ درصدی حمل ریلی کالا در بندرشهید رجایی
محمد پورفخری مدیر کل راه آهن هرمزگان از رشد ۶۸ درصدی تناژ کالاهای بارگیری‌شده در قطارها از بندرشهید رجایی خبر داد و گفت: عمده افزایش بارگیری مربوط به گندله‌آهن، ریل و کانتینر باردار بود.

نهمین کنگره جهانی راه‌آهن سریع السیر UIC در ژاپن برگزار شد
نهمین کنگره جهانی راه‌آهن سریع السیر UIC و نمایشگاه مربوط به آن در ژاپن برگزار و در آن ۳۵ جلسه درباره راه‌آهن‌های سریع‌السیر تشکیل شد. نخست وزیر و سه وزیر دولت ژاپن در این کنگره حضور داشتند.

احداث مسیر مستقیم ریلی بین ایران-ترکمنستان
محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان خراسان شمالی از احداث یک خط راه آهن مستقیم از ایران به ترکمنستان خبر داد و گفت: در این پروژه ها از جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مشارکت آنان در حوزه های حمل بار و توسعه حمل ونقلی نیز بهره مند خواهیم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *