persianGolf-Railonline

ریل آنلاین | در دیداری که بین عضو هیأت مدیره راه‌آهن و رییس راه‌آهن لتونی انجام شد، طرفین از توسعه همکاری‌های ریلی استقبال کردند. در این دیدار توافق اولیه برای راه‌اندازی قطار باری بندرعباس-ریگا انجام شد. این توافق در راستای کریدور شمال-جنوب است.

در پی دیدار ادوینس برزینس عضو هیات‌مدیره و رئیس راه‌آهن لتونی با عاشوری عضو هیات‌مدیره راه‌آهن و رئیس کمیته ترانزیت بر راه‌اندازی قطار باری از بندر ریگا (پایتخت کشور لتونی) به بندرعباس برای جابجایی بار در کریدور شمال-جنوب توافق شد.

حسین عاشوری عضو هیات‌مدیره راه‌آهن در خصوص توافقات صورت گرفته در این جلسه گفت: در این جلسه راه‌آهن لتونی جهت ایجاد و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌های ریلی با راه‌آهن ج.ا.ایران، بر اهمیت و تمایل استفاده لتونی از پتانسل بالقوه کریدور شمال–جنوب تاکید کرد.

وی افزود: پیرو استقبال از تمایل راه‌آهن لتونی جهت گسترش همکاری‌های ریلی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته راه‌آهن ایران برای فعال کردن کریدور شمال-جنوب با همکاری راه‌آهن‌های روسیه و آذربایجان ارائه شد.

عاشوری تصریح کرد: همچنین در جلسه ۳ جانبه‌ای که با حضور مسئولین راه‌آهن ایران، آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار شد، زمان‌بندی سیر قطارها در هریک از کشورها و تعرفه‌های مسیر بندر‌عباس به مسکو از مسیر آذربایجان برای سال ۲۰۱۷ با تخفیف ۵۰ درصدی تعیین شد.

عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با استقبال از پیوستن لتونی به کریدور مذکور گفت: در این جلسه مقرر شد تا پیش‌نویس یادداشت تفاهم چهار جانبه ایران، آذربایجان، روسیه و لتونی در خصوص حمل‌ونقل ترکیبی از بندر عباس به ریگا و بالعکس توسط راه‌آهن ایران تهیه تا در جلسه چهارجانبه‌ای با حضور روسای راه‌آهن‌های روسیه–ایران-آذربایجان و لتونی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مسکو مورد مذاکره قرار گرفته و نهایی شود.

وی افزود: همچنین طرفین از راه اندازی قطار آزمایشی بندرعباس–ریگا در آینده نزدیک استقبال کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *