1781789

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین گشایش چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی تهران تاکید کرد که هر قرارداد خارجی که مغایر با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد، از نظر ما قابل انعقاد نیست.

به گزارش ریل آنلاین، چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، با حضور وزیر راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و وزیر راه روسیه و دیگر مقامات همراه گشایش یافت.

نمایندگانی از بزرگترین شرکت‌های ریلی دنیا در این مراسم حضور داشته و در نمایشگاه غرفه داشته و نمایندگانی نیز در این برنامه دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  در آئین افتتاح این نمایشگاه، تاکید کرد که سیاست اقتصاد مقاومتی به ما اجازه نمی‌دهد خریدهای خود را از کشورهای خارجی انجام دهیم لذا با خرید هرگونه واگن باری، مسافری و لوکوموتیو از خارج مخالفیم.

نعمت‌زاده در پاسخ به این پرسش تین‌نیوز که در جاهایی که نیاز داریم، چگونه نیاز خود را تامین کنیم، گفت: مخالفت ما با همه‌ی قراردادهای خارجی نیست و در مورد قراردادهایی صحبت می‌کنیم که به هر دلیلی مغایر با سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب باشد؛ این دست قراردادها به هیچ عنوان از نظر ما پذیرفته نیست.

به گفته نعمت‌زاده در زمینه ریلی از ۴۵درصد خودکفایی داخلی برخورداریم که می‌توانیم به سرعت آن را به ۷۰درصد برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه اکنون ۲هزارو۲۰۰ واگن مسافری داریم که باید آن را به چهار هزار واگن افزایش دهیم؛ شمار واگن‌های باری موجود در کشور را ۲۲هزار واگن اعلام و تاکید کرد که باید آن را به ۵۰هزار واگن افزایش دهیم.

نعمت‌زاده تاکید کرد که اکنون در ساخت واگن باری نزدیک به ۸۳ درصد تولید داخلی داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *