Sim_railonline

ریل آنلاین | شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حال انعقاد قراردادی با شرکت بین‌المللی زیمنس است که براساس آن، این شرکت بزرگ جهانی واگن‌های درخواستی را در کشور خودمان تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ریل آنلاین، تفاهمات اولیه این قرارداد، از دستاوردهای سفر اخیر نمایندگان وزارت راه و شهرسازی به آلمان است.

در تفاهمنامه‌ای که در این سفر از سوی طرف ایرانی و آلمانی امضا شد، مقرر شد زیمنس، فعالیت‌های مطالعاتی در زمینه شبکه حمل‌ونقل کشور را به‌طور رایگان انجام دهد.

البته این یک نمای بسیار کلی از قرارداد است و با مشخص شدن جزئیات و  در صورت توافق وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیمنس، مذاکره و تفاهم‌نامه به مراحل بعدی می‌رسد.

به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی مذاکره زیمنس با مپنا برای ساخت ناوگان ریلی و لکوموتیو ادامه دارد و البته شرط کشور این است که ساخت واگن‌ها و لکوموتیوها در ایران انجام شود.

اصغر فخریه کاشان با بیان اعلام اینکه در زمینه‌های مختلف وارد مذاکره با شرکت‌ها و بانک‌های آلمانی شدیم، به ایلنا گفت: در این مذاکرات باید اطمینان حاصل شود که منابع فراهم است و باید در رفع مشکلاتی که پیش راه است مانند مسائل بانکی به توافق برسیم.

او درباره قرارداد با ایرباس با اشاره به اینکه قرارداد ایرباس یک قرارداد ۵۰۰ صفحه‌ای است و این قرارداد مهم سیاسی-اقتصادی را نمی‌توان یک‌شبه و  در مدت زمان کوتاهی نهایی کرد، گفت: موارد حقوقی بسیاری در این قرارداد آمده است که بند بند آن باید توسط کارشناسان دستگاه‌های نظارتی و مربوطه بررسی شود.

به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، اگر قرارداد در چهارچوب منافع کشور باشد به امضا می‌رسد، بنابراین طبیعی است که بررسی و رسیدن به مراحل نهایی آن زمان‌بر خواهد بود.

البته او تاکید کرد که زمان‌بر بودن قرارداد با ایرباس به این معنی نیست که در مفاد قرارداد تغییری داده شده و از همان ابتدا گفته شد قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما خردادماه به بعد نهایی می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *