Railonline.ir-Tahrim1

حسین محمدزاده در گفتگو با ریل آنلاین در خصوص وضعیت صنعت حمل و نقلی دوران پسا تحریم گفت: متاسفانه تحریم ها در حوزه حمل و نقل مشکلات زیادی را رقم زده اند.

ریل آنلاین | نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای بعد از تحریم، برنامه راهبردی در کل حوزه های اجرایی داشته باشیم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: البته خود این عدد چشم انداز یک عدد بزرگ است که رسیدن بدان همت، تلاش و الزامات اجرایی می طلبد.

وی با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ ابراز داشت: تحریم ها کشور را از اهداف چشم انداز که احداث حدود ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن تا سال ۱۴۰۴ یعنی تقریبا معادل ۱۴۰۰ کیلومتر در سال می شود عقب انداخته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت: اگر توافق صورت گیرد و تحریم ها برداشته شود باید به افق هایی که در برنامه ریزی ها برای توسعه حمل و نقل به آنها اشاره شده است توجه کرد و بر اساس آن با توجه به ظرفیت بخش خصوصی و امکاناتی که از برداشتن تحریم ها به دست می آوریم یک برنامه مدون را رقم بزنیم.

محمدزاده در خصوص اهمیت برنامه‌ریزی برای حمل و نقل ریلی ایران تصریح کرد: این اهمیت از آن جهت است که بعد از برداشته شدن ترحیم ها و آزاد شدن قیمت حامل‌های انرژی، راه‌آهن نسبت به سایر شقوق حمل و نقل مطلوبیت دوچندان پیدا خواهد کرد.

وی ابراز کرد: تامین قطعات و واگن و موارد دیگر، اتخاذ اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌های عمل، برای بهره‌مندی از این فرصت و پاسخ‌دهی به تقاضای ایجاد شده مسایلی هستند که باید از هم اکنون پیگیری شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *