Travers_RailOnline.ir

ریل آنلاین | راه اندازی دوباره خط تولید قطارهای خودکِشی دیزلی، صدور مجوز ورود واگن‌های ایرانی به ترکمنستان پس از ۱۹ سال، بهبود تهویه قطارها تا سال آینده و پیشرفت ۹۴ درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران – همدان برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش ریل آنلاین، مشروح مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

راه اندازی دوباره خط تولید قطارهای خودکِشی دیزلی
خط تولید اتوبوس ریلی (ریل باس)،‌ قطارهای خودکشی دیزلی، دوباره در ابهر راه اندازی شد.
مرتضی مقدمی، مدیر عامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان گفت: این خط تولید مخصوص تولید قطار چهار واگن خودکش دیزلی بدون نیاز به لوکوموتیو است. وی افزود: قابلیت جابجایی این اتوبوس ریلی ۳۳۶ مسافر در هر رام قطار است.

تقدیر از پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء و توسعه ناوگان قطار حومه‌ای
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ضمن تقدیر ار عملکرد وزارت راه و شهر سازی با بیان اینکه قطار حومه‌ای قزوین به استان‌های همجوار نیز خدمات‌رسانی می‌کند، گفت: قطعا آثار مثبت توسعه قطار حومه‌ای در کاهش هزینه حمل‌ونقلی خانوارها٬ آلودگی هوا٬ مصرف سوخت و ترافیک جاده‌ای خود را نشان می‌دهد.

رجب رحمانی با اشاره به فواید و آثار مثبت راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران-قزوین گفت: خدمات‌دهی ناوگان ریلی حومه‌ای تأثیر مستقیمی بر کاهش بار ترافیک جاده‌ای و روان‌سازی تردد خودروها در محور قزوین-کرج و کرج-تهران در صبح‌ها و محور تهران-کرج و کرج-قزوین در بعدازظهرها دارد.

پای قطار تاجیک‌ها به ایران باز می‌شود
بمب‌گذاری و انفجار در خط آهن ایران ـ ترکیه، تنها مسیر ریلی مسافری برون‌مرزی ایران را در هفته‌ گذشته خبرساز کرد و باعث شد، شرکت راه‌آهن تا برقراری امنیت کامل از اعزام قطار به این کشور خودداری کند اما نکته جالب در این میان خواسته مسئولان کشور  تاجیکستان است که خواستار شدند در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها با ایرانی‌ها رفت و آمد ریلی داشته باشد.

پیشرفت ۹۴ درصدی زیرسازی راه‌آهن تهران – همدان
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی خط‌‌ آهن‌های تهران-همدان و همدان-سنندج را به ترتیب ۹۴ و ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت:‌ عملیات زیرسازی خط‌ آهن همدان-سنندج خردادماه سال ۸۵ آغاز شده است.

علی نورزاد اظهار کرد: در بخش زیرسازی راه‌آهن تهران-همدان سنندج عملیات زیرسازی در قالب ۸ قطعه اجرایی از ایستگاه رودشور (اطراف شهر پرند) آغاز و پس از عبور از ایستگاه همدان (ایستگاه ۱۲) به ایستگاه سنندج ختم می‌شود.

اصلاح ساختار شبکه ارتباطات راه‌آهن شرق با ۸۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی
با توجه به معایبی که در ساختار شبکه تجهیزات مخابراتی کاریر در راه آهن شرق وجود داشت اصلاح این شبکه در پنج مرحله انجام شد که تعداد قطعات مورد نیاز در شبکه اصلاحی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال کاهش یافت.

محمد ابراهیم اقبالی‌نیا مدیر کل راه‌آهن شرق گفت: در شبکه قبلی ارتباطات این اداره کل با توجه به اینکه کلیه کانال‌های ارتباطی از ایستگاه طبس تعریف و پس از عبور از ایستگاه نمکزار در کال زرد توزیع می‌شد، لذا با خاموش شدن کاریر یا خرابی کارتهای STM۱۶ در ایستگاه نمکزار و یاکال زرد، کلیه سرویس های ارتباطی و علائمی سرویس خارج می‌شد.

لزوم احیای معماری ایستگاه‌های راه‌آهن
سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا حفظ و احیای معماری ایستگاه‌های راه‌آهن را با تکیه بر حفظ میراث معاصر، راهکاری برای تقویت حس‌تعلق جامعه و کاهش خشونت دانست و تاکید کرد: راه‌آهن ارتباط موثرتری با کارشناسان علوم‌اجتماعی برقرار کند.

۱۹ زخمی در برخورد دو قطار مجارستان
در هفته گذشته در اثرحادثه برخورد دو قطار در ۵۰ کیلومتری شمال شرق بوداپست پایتخت مجارستان، ۱۹ نفر زخمی شدند.

این دو قطار حامل ۳۰ تا ۴۰ مسافر بودند و هنگام برخورد در نزدیکی منطقه گالگاگوتا با سرعت حدود ۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کردند.

راه اندازی قطار سمنان – قم به عنوان مطالبه مردمی پیگیری شود
فرماندار شهرستان سمنان خواستار مساعدت مسئولان در راستای راه اندازی قطار سمنان به قم به عنوان یک مطالبه مردمی شد و گفت: ارائه خدمات حمل و نقل ریلی از زیرساخت های مهم توسعه به شمار می رود.

سید عباس دانایی ضمن افزود: توفیق خدمتگذاری مسافران علی الخصوص زائران بارگاه ثامن الحجج علی موسی الرضا (ع) جز توجه و عنایت باریتعالی نیست.

بهبود تهویه قطارها تا سال آینده
معاون مسافری راه آهن از بهبود تهویه واگن‌ قطارها خبر داد و گفت: در حال حاضر سن قطارهای تندرو و دو طبقه راه آهن کمتر از دو سال است.

محمد راشدی با اشاره به اینکه بخش عمده ریلی راه‌آهن قدیمی است، گفت: ما متاسفانه وارث این ناوگان قدیمی هستیم و از سویی دیگر بازسازی این ناوگان بسیار زمان بر است.

افتتاح خط آهن خواف-هرات در مهرماه
علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح آزاداره ساوه-همدان با حضور رئیس جمهور همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: احداث مسیر ریلی خواف-هرات نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشته  و در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

صدور مجوز ورود واگن‌های ایرانی به ترکمنستان پس از ۱۹ سال
معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن از اخذ مجوز برای سیر واگن‌های ایرانی در شبکه ریلی ترکمنستان پس از ۱۹ سال از افتتاح خط ریلی ایران- ترکمنستان خبر داد.

حسین عاشوری گفت: از ابتدای افتتاح ایستگاه سرخس در اردیبهشت ۱۳۷۵ تاکنون تنها واگن های کشورهای آسیای میانه و واگن های کشور ترکمنستان اجازه تردد در این مسیر را داشته اند و با امضای یک پروتکل مرزی با تامین بوژی عریض توسط شرکت های حمل و نقلی ایرانی از این پس واگن های ایرانی نیز امکان سیر در شبکه ریلی ترکمنستان را خواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *