RailOnline-IRAN

به گزارش ریل آنلاین، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن در خصوص برگزاری جلسه ۳ جانبه روسای راه آهن “ایران- ترکمنستان- قزاقستان ” شب گذشته با اشاره به افتتاح خطوط ریلی میان ۳ کشور گفت: به منظور حل و فصل مسایل اجرایی پس از افتتاح خط ریلی ضروری است تا جلساتی به منظور حل و فصل مسایل اجرایی برگزار شود .
وی افزود:طی مذاکرات انجام شده در این جلسه در خصوص زمان ترانزیت تصمیم گیری شد و هر ۳ کشور توافق کردند تا ترانزیت بارظرف مدت حداکثر ۱۰ روز از داخل قزاقستان تا بندرعباس انجام شود.
پورسیدآقایی تصریح کرد: همچنین هر ۳ طرف بر سر وجود یک تعرفه مشترک از مبدا تا مقصد برای این مسیر توافق کردند و مقرر شد تا ظرف مدت ۲ هفته معاونین راه آهن ۳ کشور جلساتی را به منظور تعیین میزان تعرفه برای این مسیر برگزار کنند.
مدیرعامل راه آهن تبادل نظر فنی در مورد خط عریض ریلی در مرز ایران و ترکمنستان را از دیگر مسایل مورد بررسی دراین جلسه برشمرد و گفت: در این مورد تبادل نظر فنی خوبی انجام شد و ادامه این مذاکرات در امروز انجام خواهد شد .
به گفته پورسیدآقایی بخشی از مذاکرات این جلسه به موضوع مبادلات مالی کشورها و نحوه پرداخت صورتحساب ها اختصاص داشت وپیرو آن رییس راه آهن قزاقستان موافقت کردند تا جرایم ناشی از تاخیر پرداخت ها از سوی ایران به واسطه تحریم ها ی موجود لغو و اصل بدهی ظرف مدت یک ماه به حساب این کشور پرداخت شود .

منبع : راه آهن جمهوری اسلامی ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *