IMG11035130

مدیر عامل راه آهن توسعه حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی را یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور برشمرد .
محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در همایش سراسری فرماندهان بسیج و مسئولین امور ایثار گران راه آهن از بسیجیان به عنوان بازوی مستحکم و مقتدر راه آهن برای پیشبرد اهداف سازمان نامبرد و گفت:راه آهن کشور جز نادرترین سازمان های کشور است که بیش از نیمی از پرسنل آن عضو بسیج هستند.
وی با اشاره به منویات و توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ؛راه آهن را یکی از مصادیق بارز و نمونه کاملی از بحث اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: افزایش فعالیت راه آهن به منظور جابجایی بار و مسافر وابستگی کشور به نفت را که امروزه به یکی از ابزارهای سیاسی دشمنان تبدیل شده است کم خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی را یکی از راههای مبارزه با فشار اقتصادی کشور ناشی از کاهش قیمت نفت برشمرد و تصریح کرد: یکی از راههایی که می تواند وابستگی کشور به نفت را کم کند صرفه جویی در مصرف سوخت است .
وی کاهش و صرفه جویی هفت برابری مصرف سوخت در حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای را از ویژگی های توسعه این صنعت دانست و افزود:کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات جاده ای و آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی است.
به گفته مدیرعامل راه آهن با توسعه حمل و نقل بار از طریق خطوط ریلی می توان در کاهش هزینه ها صرفه جویی کرد و این یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و کمک به اقتصاد کشور است .
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۷ درصد از تولید ناخالص کشور در جاده ها در اثر تصادفات جاده ای از بین می رود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد اقتصادی کشور در طول دوران بعد از انقلاب به ۷ درصد نرسیده است و درسالهای اخیر هم شاهد رشد اقتصادی کشور منفی بودیم این مساله یک بحران در کشور محسوب می شود و تنها راه رفع آن تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه راه آهن است .
مدیرعامل راه آهن با تشریح اقدامات و فعالیت های صورت گرفته ؛ دستیابی به اهداف کلان راه آهن و گسترش خطوط ریلی کشور را منوط به همکاری تمامی افراد و پرسنل دانست.
گفتنی است همایش سراسری فرماندهان بسیج و مسئولین امور ایثارگران راه آهن کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ؛ فرماندار بافق ؛ جمعی از مسئولان کارخانجات و فرماندهان بسیج راه آهن کل کشور به میزبانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو در شهرستان بافق برگزار شد و در پایان این مراسم مدیر عامل راه آهن ضمن بازدید از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق در خصوص تعمیر و نگهداری هر چه بهتر لکوموتیوها نظرات و پیشنهاداتی ارائه کردند.

منبع: راه آهن جمهوری اسلامی ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *