RailOnline-IRAN

آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان، کاهش ۲۲ درصدی حوادث ریلی در سال ۹۳، تقویم برخی از رخدادهای مهم ریلی در اسفند ماه، ترانزیت ریلی ۵۵۰۰ تن نفت کوره از امیرآباد به امارات و رشد ۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن اراک برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش ریل آنلاین، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان
رئیس جمهور در میان اجتماع بزرگ مردم قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان گفت: اعتبار لازم برای این خط ریلی ۲٫۶ میلیون دلار است که در چند روز گذشته گشایش پیدا کرد و با اطمینان به محضر شما عرض می‌کنم که این طرح اجرایی می‌شود.

حسن روحانی گفت: موقع ورود به قم کلنگ شروع راه‌آهن سریع‌السیر از تهران به قم و از قم به اصفهان به زمین زده شد و به حول و قوه الهی این طرح مهم را شروع کرده و ادامه می‌دهیم و آن را اجرا و عملیاتی می‌کنیم.

تکمیل پروژه‌های نوسازی و بهسازی ایستگاه راه‌آهن تهران تا ۲۱ اسفند
مدیر ایستگاه راه‌آهن تهران از تکمیل پروژه‌های نوسازی و بهسازی ایستگاه راه‌آهن تهران تا ۲۱ اسفند خبر داد و گفت: این کار با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی انجام شد.

عابدین هادی‌نژاد گفت: در تلاشیم پروژه‌های نوسازی و بهسازی این ایستگاه را حداکثر تا ۲۱ اسفندماه به پایان برسانیم تا مسافران به آسانی بتوانند از طریق این ایستگاه رفت و آمد کنند زیرا سفرهای نوروزی از ۲۵ این ماه آغاز می‌شود.

فاینانس خارجی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-اصفهان هنوز تامین نشده است
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که هنوز فاینانس خارجی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-اصفهان تامین نشده است، گفت: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات و عدم تخصیص کار معطل مانده بود و پروژه به صورت فاز-فاز دنبال می‌شد.

محمد فیروزی ادامه داد: پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه با توجه به این‌که خط‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان راه‌اندازی شود از بار ترافیکی این مسیر کاسته می‌شود.

ساخت راه‌آهن بوشهر در اولویت طرح‌های وزارت راه و شهرسازی است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت راه آهن بوشهر جزو طرح‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است که امید می‌رود با رفع موانع و مشکلات به زودی عملیاتی شود.

سیدسعید سیدعلایی در نشست با استاندار و مسئولان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه راهسازی جایگاه مهمی در کشور دارد، اظهار داشت: دراین استان ۴هزار و ۲۷۹ کیلومتر راه  اصلی، بزرگراه و فرعی وجود دارد که نقش مهمی در توسعه و برنامه‌های استانی قرار دارد.

قطار تهران – مشهد برقی می شود
وزیر راه گفت: به زودی برقی کردن قطار تهران مشهد به طول ۱۰۰۰ کیلومتر آغاز می شود.

عباس آخوندی در مراسم افتتاح آزادراه قم – گرمسار ضمن تقدیر از مجموعه عوامل پروژه آزادراه قم – گرمسار اظهار داشت: از پروژه های بسیار مهم و شریانی که جنوب را به شمال وصل می کند و از محورهای بسیار مهم است.

کاهش ۲۲ درصدی حوادث ریلی در سال۹۳
روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که راه آهن خود را ملزم کرده است تاخیرات را به حداقل برساند، اعلام کرد: مجموع حوادث ریلی در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با کاهش ۲۲ درصدی مواجه بوده است.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با ارسال توضیحی به خبر تسنیم مبنی بر “استیضاح وزیر راه در حال پیگیری است” اعلام کرد.

وضعیت پیش فروش بلیت های نوروزی قطار
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد از پیش فروش ۴۱٫۳۲ درصدی بلیط های نوروزی این شرکت خبر داد. ابوالقاسم در خصوص پیش فروش بلیت های نوروزی ۹۴ قطار گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز ۹۴ بر طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از چهارمین روز بهمن‌ماه امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بهره برداری از کارخانه تولید ریل ذوب‌آهن اصفهان در آذر ۹۴
سرپرست خرید خارجی شرکت ذوب آهن اصفهان از تولید نخستین ریل ایرانی تا ۲۵۶ روز دیگر خبر داد. پروانه نصراللهی گفت: تجهیزات لازم برای ایجاد و راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید ریل شرکت ذوب آهن اصفهان طی ۸ بخش از خارج کشور به وسیله کشتی وارد کشور خواهد شد. تاکنون ۳ بخش این بارها وارد ایران شده و کارخانه آن‌ها را دریافت کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷ درصد این پروژه اجرایی شده و پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه امسال میزان پیشرفت پروژه به ۴۰ درصد برسد.

پیشرفت ۵۸ درصدی زیرسازی راه آهن همدان – سنندج
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از پیشرفت ۵۸ درصدی زیرسازی پروژه احداث راه آهن همدان- سنندج خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی کردستان، محمد صادق وجدی با بیان این‌که راه آهن همدان- سنندج بخشی از طرح بزرگ راه آهن تهران- همدان- سنندج به طول ۴۱۸ کیلومتر است، افزود: از مجموع ۴۱۸ کیلومتر  مسیر، ۲۶۸ کیلومتر آن حد فاصل همدان- تهران و ۱۵۰ کیلومتر بقیه نیز حوزه همدان- سنندج است که در سه قطعه تعریف شده است.

اتصال راه‌آهن قزوین به آستارا تا سال ۹۵
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده در صورتی که منابع مالی مورد نیاز تامین شود راه‌آهن بزرگ قزوین- رشت-انزلی – آستارا در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.

آخوندی ضمن ابراز رضایت از روند پیگیری طرح ساخت راه‌آهن قزوین – آستارا اعلام کرده در صورتی که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را برای این طرح طبق زمان بندی‌های انجام شده تامین کنیم این پروژه تا سال ۹۵ تکمیل خواهد شد.

رشد ۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن اراک
مدیرکل راه‌آهن اراک از جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر در ۱۰ ماهه ۹۳ خبر داد. جلال‌الدین کوکنار افزود: از این تعداد، ۶۷۴ هزار و ۱۵۶ نفر مسافران خروجی از ایستگاه‌ها و ۶۷۰ هزار و ۵۸۱ نفر مسافران ورودی به ایستگاه‌ها بوده‌اند.

مدیرکل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: این میزان جابه‌جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی نشان می‌دهد.

ترانزیت ریلی ۵۵۰۰ تن نفت کوره از امیرآباد به امارات
مدیر کل راه آهن شمال از ترانزیت پنج هزار و۵۰۰ تن نفت کوره وارده از بندرترکمن باشی در کشور ترکمنستان به بندر امیرآباد، به سمت بندرعباس جهت حمل به کشور امارات خبر داد.

یوسف گران پاشا گفت: با توجه به این‌که حمل و نقل ریلی چند برابر نسبت به حمل و نقل جاده‌ای کارآمدتر بوده و همچنین از مزایای دیگر حمل و نقل ریلی ایمنی، صرفه جویی اقتصادی و سوختی، جلوگیری از آلودگی‌ها و نزدیک شدن به استانداردهای زیست محیطی است و به این دلایل این نوع حمل و نقل مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته  است.

خط دوم راه آهن زرین شهر – میبد برای انتقال هفت میلیون تن بار احداث می شود
مدیر کل راه آهن استان اصفهان از احداث خط دوم راه آهن زرین شهر – میبد به طول ۳۰۰ کیلومتر برای انتقال هفت میلیون تن بار خبر داد.

حسن ماسوری در آیین افتتاح پروژه بهسازی ایستگاه راه آهن اصفهان گفت: احداث خط دوم راه آهن میبد – زرین شهر با اعتبار پنج هزار میلیارد ریال به زودی آغاز خواهد شد و با انتقال هفت میلیون تن بار در جهت منافع ملی ایران فعالیت می کند.

تاکید نماینده اردبیل بر ضرورت تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه
نماینده اردبیل گفت: وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل و بهره برداری سریع از پروژه راه آهن اردبیل – میانه تاکید کرده است.

کمال الدین پیرموذن گفت: با توجه به برخی شبهه افکنی ها درباره پروژه راه آهن اردبیل، در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواهان آگاهی درباره آخرین وضعیت اعتباری و اجرایی این پروژه شده ایم که پاسخ مسوولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه دلگرم کننده بود.

منبع: تین نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *